UNIDAD DIDACTICA: Talking about animals.The farm animals
NIVEL: 2ª ciclo de primaria
CURSO: 3
OBJETIVOS
Desarrollar "The communicative competence of students in English"
Comprender y producir mensajes escritos y orales.
Escribir textos simples sobre animales usando el vocabulario nuevo...
"Environmental awareness"
CONTENIDOS
Functions:Identifying, recognizing animals from listening/reading
Describing animals
Grammar:Present simple of verbs(To be).It is
Vocabulary/lexis:Animal: pig, horse,goat....
Colours:green, blue, white....
Verbs:like, eat......
Pronunciation:Discriminating sounds, stress and intonation patterns in words and sentences,reproducing sounds in words and sentences,understanding and using Intonation in WH- and Yes/No questions.
PRESENTACIÓN
Voy a desarrollar esta unidad didáctica donde el alumnado va a conocer e identificar en inglés los animales.
Destrezas: listening, speaking, reading and writing.
Conocemos a los animales de granja.
Warm-up
Comprobamos los conocimientos previos sobre el tema. Les mostramos flashcards de algunos animales.
Activity 1. Which animal is it? Look at the cow, goat, horse and pig.
Les pedimos a los alumnos/as que observen y describan las imágenes.
Activity 2. What colour is the horse, goat, pig and cow? It´s brown, white and black, pink, white, ...
Activity 3. Listen. Which animal is it?. Escuchamos e imitamos los sonidos de los animales.
Look and write
This is a cow. 2. This is a pig. 3. This is a dog. 4. This is a goose. 5. This is a horse 6.This a mouse.7 This is a cat. 8 This a a rabbit 9 This is a duck.10.This is a sheep 11. This is a bird. 12This is a hen.
Activity 4. What is your favourite animal?
Utilizamos un video de animales para realizar a los alumnos las siguientes preguntas:What is your favourite animal? Do you like ...?
Activity 5. Identify and write the animals.
It´s a cow, It´s a goat It´s a horse, It´s a pig, It´s a dog.
Activity 6. Draw your favourite farm animal. Which is it?
Activity 7. Story time.
Presentamos el cuento de “Goldilocks and the three bears" (Clic here to read and listen to the story)Observamos la
ilustración de la portada y nos preguntamos: de qué trata la historia, cuántos personajes aparecen en el cuento, quién es esta niña, cómo es su pelo, de qué color, etc. Escuchamos la lectura. Repetimos y leemos en voz alta las frases. Después intentamos memorizar e interpretar a los personajes.
Goldilocks is a young girl. One day she is walking in the forest and she sees a house - and the door is open. What does Goldilocks find in the house? In the bears house there is a bed, a table and a chair. Have you got a bed, a table or a chair in your room? What is in your room? Do you know the words in English? Make some labels for the things in your room - you can use a dictionary and some stickers. Put the labels on the things in your room.
Talk about the story
1. Is Goldilocks a bad girl? Yes, she is / No, she isn´t.
2.Do you like porridge? Yes, I ldo/ No, I don´t
3.How many bears are there in the story two, five or three?
4.Is Goldilocks hungry? Yes, she is / No, she isn´t.
5 Do you like tje story tale? Yes, I do/ No, I don´t
6.How many chairs are there in the bear´s house?
7.Is daddy bear´s chair hard? Yes, it is / No, it isn´t.
8.Is mummy bear´s chair soft? Yes, it is / No, it isn´t.
9.Does Goldilocks like the baby bear´s chair
Activity 8
RECURSOS
Actividades interactivas basadas en el tema de la unidad didáctica donde
vamos a encontrar más animales para afianzar las cuatros destrezas:listening speaking, reading and writing.
EVALUACIÓN
Los alumnos al final de esta unidad deben ser capaces de:
- Nombrar e identificar en inglés a los animales.
- Reconocer y reproducir aspectos sonoros, de ritmo, acentuación y
entonación de expresiones que aparecen en contextos
comunicativos habituales.
- Disfrutar escuchando las historias en inglés.
- Comprender la trama de una historia.
-Pronunciar correctamente.
- Consolidar el vocabulario básico de la unidad.
- Reconocer la importancia de ayudar a otros cuando lo necesitan.
- Proporcionar a los niños una oportunidad de evaluar su progreso.
- Ampliar los conocimientos sobre los animales.
- Consultar y utilizar recursos en soporte digital.